İş

Kazanç çağrısı: Hapag-Lloyd 2023 için en iyi üçüncü yıllık sonuçlarını açıkladı

Hapag-Lloyd (ETR: HLAG), 4,8 milyar dolarlık Grup FAVÖK’ü ve %24,9’luk FAVÖK marjı ile şirket tarihinin en iyi üçüncü performansına işaret eden 2023 yılı sonuçlarını açıkladı. Zayıf bir pazar ve Kızıldeniz kriziyle karşı karşıya olmasına rağmen şirket, çeşitlendirilmiş iş ve coğrafi maruziyetinin de yardımıyla güçlü finansal sonuçlarını korumuştur. Maersk ile operasyonel kalite ve sürdürülebilirliğe odaklanan önemli bir ortaklık Şubat 2025’te başlayacak. Şirket, hisse başına 9,25 Avro ve 1,6 milyar Avro tutarında bir temettü teklif etmeyi planlamaktadır.

Önemli Çıkarımlar

  • Hapag-Lloyd’un FAVÖK’ü %24,9 FAVÖK marjı ile 4,8 milyar dolar olarak gerçekleşti.
  • Şirket hisse başına 9,25 Avro olmak üzere toplam 1,6 milyar Avro temettü ödemesi planlıyor.
  • Olumsuz piyasa koşulları ve Kızıldeniz krizi nedeniyle 2024 yılının zorlu geçmesi bekleniyor.
  • Hapag-Lloyd, Şubat 2025’ten itibaren Maersk ile uzun vadeli bir operasyonel ortaklığa girdi.
  • Şirket CO2 ayak izini azaltmayı başardı ve Ship Green ürününü piyasaya sürdü.
  • Finansal performans, düşük bunker fiyatları, maliyet yönetimi ve liman sıkışıklığının hafifletilmesiyle desteklendi ve 2023 yılı için toplam birim maliyetlerde %10’luk bir azalmaya yol açtı.

Şirket Genel Görünümü

  • Hapag-Lloyd 2024 yılında zor piyasa temelleri ile zorlu bir yıl bekliyor.
  • Şirketin 2030’a kadar olan stratejisi kalite, sürdürülebilirlik ve finansal performansa odaklanıyor.
  • Gemini işbirliği, mevcut ittifaklardan ayrıldıktan üç ay sonra faaliyete geçecek.

Önemli Ayı Gelişmeleri

  • Kızıldeniz krizi operasyonel maliyetlerin artmasına ve hacimlerin etkilenmesine yol açmıştır.
  • Şirket, Süveyş Kanalı’nın kapanması nedeniyle ekipman ve kiralık gemiler için ek maliyetler öngörüyor.

Yükselişte Öne Çıkanlar

  • Terminal bölümü geliri, SAAM Liman ve Lojistik işinin konsolide edilmesinin ardından 202 milyon $’a yükselmiştir.
  • Şirketin nakit akışı 5,4 milyar dolar ile güçlü seyretti ve yılsonunda nakit bakiyesi 6,4 milyar dolar oldu.
  • Hapag-Lloyd CO2 emisyonlarında önemli düşüşler elde etti ve çevre dostu Ship Green ürününü piyasaya sürdü.

Eksiklikler

  • Terminal segmentinin FVÖK’ü bir defaya mahsus maliyetlerden olumsuz etkilenmiştir.
  • Ümit Burnu çevresindeki gemi sapmaları, dördüncü çeyrekte daha uzun sefer sürelerine ve daha yüksek birim maliyetlere yol açtı.

Soru ve Cevaplarda Öne Çıkanlar

  • CEO Rolf Habben Jansen, program güvenilirliğini ve varlık kullanımını iyileştirmeyi amaçlayan Gemini işbirliği kapsamındaki hub-and-spoke modelini ele aldı.
  • Önümüzdeki yıllarda uzun vadeli kiralama sözleşmelerinin süresi dolacağından yıkım oranlarının artması bekleniyor.
  • AB ETS ücretinin spesifik maliyet etkisi şu anda değerlendirilmekte olup, çift haneli bir yüzde maliyeti olacağı tahmin edilmektedir.
  • SCFI, Asya-Avrupa ticaretinde sapmalar meydana gelebilse de, Transpasifik ticaretindeki spot oranlar için makul bir vekil olarak kabul edilmektedir.

Özetle, Hapag-Lloyd 2023 yılında piyasadaki olumsuzluklara rağmen güçlü bir finansal performans sergilemiş ve Maersk ile önemli bir ortaklık ve sürdürülebilirlik alanındaki yatırımlar da dahil olmak üzere stratejik hedeflerini ilerletmeye devam etmiştir. Şirket, piyasa zorlukları ve devam eden krizler nedeniyle önümüzdeki yıl için temkinli olmaya devam ediyor, ancak operasyonel kalite ve finansal esnekliğe odaklanarak bunları aşacak şekilde konumlanmış durumda.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

tomarza-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu