Haber

GEKA, 9 ilçenin eko-turizmini analiz etti

İZMİR (İGFA) – Güney Ege Kalkınma Ajansı “Ekoturizmde Yeni Destinasyonlar Sonuç Odaklı Programı” kapsamında belirlediği 9 ilçenin gerçek gaye kitlelere gerçek formüllerle tanıtılabilmesi emeliyle “Güney Ege Eko-Turizminde Yeni Destinasyonlar Hedef Pazar Analizi” isimli çalışmayı gerçekleştirdi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü uyumunda faaliyetlerini yürüten GEKA; eko-turizmde odak ilçe olarak belirlediği Buldan, Çameli, Fethiye/Seydikemer, Karacasu, Köyceğiz, Kuşadası, Pamukkale, Söke ve Ula’ya yönelik uygun turist profilinin belirlenmesi, bu profillere uygun tanıtım yollarının ve destinasyondaki turizm eserlerine uygun pazarların tespit edilmesi maksadıyla “Güney Ege Eko-Turizminde Yeni Destinasyonlar Hedef Pazar Analizi” isimli çalışmayı yürüttü.

“Küresel Turizm Odağı Güney Ege” vizyonu doğrultusunda “Dört Mevsim Turizm” amacına ulaşmayı hedefleyen GEKA, Güney Ege Bölgesi’nde eko-turizm potansiyelinin harekete geçirilmesi ve turizm faaliyetlerinin iç kesitlere yaygınlaştırılarak belirlediği gaye ilçelerde turizm gelirlerinin artırılması emeliyle “Eko-Turizmde Yeni Destinasyonlar Sonuç Odaklı Programı”nı 2024 yılına kadar yürütecek. Ajans; Buldan, Çameli, Fethiye/Seydikemer, Karacasu, Köyceğiz, Kuşadası, Pamukkale, Söke ve Ula’ya yönelik yürüttüğü program kapsamında; eko-turizm alanındaki kıymetlerin tespitini ve halkın farkındalık kazanmasını sağlayacak planlama, fizibilite ve tanıtım faaliyetleri yapılması, dayanak programlarının yürütülmesi ve uygulanması vb. çalışmaları hayata geçiriyor.

Her bir ilçeye yönelik hazırlanan Gaye Pazar Tahlilleri ve Özet Rapor GEKA’nın web sitesinde yayınlandı.

Analiz çalışmaları, eko-turizm ilçelerinin amaç kitle turist profilini ve maksat pazarlarda nasıl konumlanabileceğini belirleyecek.

Güney Ege Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Özgür Akdoğan, Güney Ege odak destinasyonlarının her birinin sahip olduğu ekoturizm eser haritalarının çıkarılarak ekoturizm kıymetlerinin yurt içi ve yurt dışında hangi pazarlarda ne kadar bedel bulacağı ve buna nazaran hangi pazarlarda birer turistik eser olarak konumlanabileceğinin belirlenmesi çalışmanın çıktıları ortasında yer aldığını kaydetti.

Çalışmaların 9 odak destinasyon için hazırlanacak stratejik destinasyon tanıtım/pazarlama ve hareket planlarına temel oluşturacağını belirten Akdoğan, “Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular bundan sonra Güney Ege Bölgesi’nin 9 odak destinasyonu için hazırlanacak stratejik destinasyon tanıtım/pazarlama ve aksiyon planlarına temel oluşturacaktır. Ayrıyeten, Ajansın internet sitesinden (https://geka.gov.tr/tr/sayfa/hedef-pazar-analizleri) yayınlanan Maksat Pazar Tahlilleri odak ilçelerimizdeki ilgili paydaşlarımızla paylaşılmış olup tahliller onların da çalışma ve faaliyetlerine kaynak oluşturacaktır. Odak ilçelerimizde ekoturizmin gelişmesi ve yaygınlaştırılması gayesiyle hayata geçirdiğimiz çalışmalarımıza bundan sonra da devam edeceğiz” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu