Ekonomi

AYSAD ve TASD ayakkabı fiyatlarında yüzde 10 indirim tavsiyesi aldı.

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Lideri Berke İçten, “Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği (AYSAD) ve TASD olarak kazandığımız yabancı müşteriyi kaybetmemek için fiyatların yüzde 10 oranında düşürülmesi önerisinde bulunduk. Bu zor dönemde uzun uğraşlar vermek ve enflasyonla mücadeleye katkı sağlamak.” sözünü kullandı.

TASD tarafından 68’incisi düzenlenen, alanında Avrupa’nın en büyük organizasyonu olan Uluslararası AYMOD Ayakkabı Moda Fuarı başladı.

Fuarın açılış törenine Türkiye İhracatçılar Meclisi Lideri (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yürütme Konseyi Başkanı Erdal Bahçıvan, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, TASD Başkanı Berke İçten katıldı.

Programın açılışında konuşan İçten, ayakkabı sektörünün 2022 yılında hem iç hem de dış pazarda başarılı bir performans sergilediğini söyledi. 2022 yılını 1,2 milyar dolar ihracatla kapattıklarını, 2023 yılına ise 1,5 milyar dolar hedefiyle başladıklarını belirten İçten, sıradaki kelimeler:

“AYMOD Fuarı öncesi AYSAD ve firmalarımız ile bu konuda yaptığımız değerlendirme sonucunda mutabakata vardık. Uzun emekler sonucu kazandığımız yabancı müşteriyi bu zorlu dönemde kaybetmemek ve sektöre katkı sağlamak adına Enflasyonla mücadele için AYSAD ve TASD olarak ayakkabı fiyatlarının yüzde 10 oranında düşürülmesi tavsiyesinde bulunduk.”

“İhracatta özellikle son iki yılda büyük ivme kazandı”

TİM Lideri Mustafa Gültepe, Türkiye’nin ihracatta büyük bir ivme kazandığına işaret ederek, “2022 yılını 254,2 milyar dolarlık rekor ihracatla kapattık. Kuruluşumuzun 100. yılını kutlayacağımız bu yıl da aynı ivmeyi sürdürmek istiyoruz. Cumhuriyet.” dedim.

Son dönemde kamudan ihracatçılar için güzel haberlerin geldiğini vurgulayan Gültepe, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Elektrik ve doğalgaz fiyatlarına bir ayda iki kez indirim yapılması, maliyet baskısı altındaki firmalarımıza bir nebze olsun nefes aldı. Birkaç ay öncesine göre daha uygun koşullarla finansmana erişimimiz daha kolay. Merkez Bankası’nın son düzenlemeleri de bu yönde oldu.” ihracatçı firmalarımız için olumlu bir adım.Bu adımlar firmalarımızın ve ihracat ailemizin moral motivasyonunu artırıyor.”

Küresel pazarlardaki talep daralması nedeniyle ihracat artış hızında yavaşlama olduğunu ifade eden Gültepe, 2022’nin ilk yarısında üretim ve ihracatta yaşanan ivmenin yeniden yakalanması gerektiğini söyledi.

İhracatçıların yeni pazarlara açılması gerektiğine vurgu yapan Gültepe, “Ticaret Bakanlığımızın ‘Uzak Ülkeler Stratejisi’ bu yolda bize yeni fırsatlar sunuyor. TİM olarak biz de bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirmek istiyoruz. Ocak ayında , Venezuela ve Pakistan’a ticaret heyetleri düzenledik.19’u ilk çeyrekteydi.Bu yıl derneklerimizle birlikte 100 ticaret heyeti planladık.Ülkemizde de 45 alım heyetini ağırlayacağız.Toplam 250 fuara katılacağız. dünyada.” değerlendirmesini yaptı.

-“Fuarımıza ihracatta yeni müşteriler kazandıracağımızdan eminiz”

İTO Lideri Avdagiç, fuarın ihracat açısından faydalarına dikkat çekerek, “Fuarımızın ihracatçılara mutlaka ilave müşteriler kazandıracağına eminiz. Artık sadece ürün satan değil, bu sektörde trend olan bir konuma geldik. . Daha fazla markalaşma için gerekli adımları atmamız gerekiyor.” dedim.

Sınır ötesi e-ticaretin değerine vurgu yapan Avdagic, Türkiye’deki üreticilerin ürettikleri malları dünyanın her yerindeki tüketicilere ulaştırması gerektiğini söyledi.

Avdagiç, Türkiye’nin çok kapsamlı ihracatının e-ihracatta da dünya ortalamasının altında olduğunu ve bunun artırılması gerektiğini belirtti.

“60 bin metrekarelik bir alandayız. Buradaki her 8 firmadan biri yabancı firma. Bir yandan ihracatımız artıyor ama Türk iş dünyası olarak ihracatımızı birlikte takip etmemiz gerekiyor. İthalat ile.Temel beklentimiz kur artışının enflasyon artışına yakın olması.Biz bunu başarabilirsek sanayicilerimiz başaracak.Bizim burada sınır ötesi e-ticaret için özel bir alan açmamız gerekiyor.

E-ticaretin Türkiye’nin toplam ihracatı içindeki payı gelişmiş ülke ortalamalarının altındadır. Bu oranı hızla artırmamız gerekiyor. Ayakkabı sektörü bu alanda pilot olabilecek bir sektör. Kovid sonrası internet üzerinden satışlarda düşüş olmadı. Bu eğilim yatıştı ve payını artırıyor.”

Avdagiç, “TİM’in İstanbul Dünya Ticaret Merkezi’ne ortak olması için gerekli adımlar atıldı. İlk genel kurulda yönetim kurulunda TİM ile birlikte çalışma fırsatı bulacağız.” ifadesini kullandı.

“Sürdürülebilirlik gelecek için büyük önem taşıyor”

İSO Başkanı Bahçıvan yaptığı konuşmada sürdürülebilirliğin gelecek için büyük önem taşıdığını vurguladı. Üretilen ürünlerin sürdürülebilir olması gerektiğini belirten Bahçıvan, “Dünya bu konuda bir hedefe kilitlenmiş durumda. Hangi işi üretirsek üretelim sürdürülebilirliği benimsememiz gerekiyor. İSO olarak bu konuda değerli çalışmalar yapıyoruz. Bu önümüzdeki dönemde alıcıların bize kazandıracağı en değerli unsur olacak.Bölümde kaliteyi artırabilmek ve eğitim boyutuyla da bölüme eleman çekebilmek çok değerli.” yorumunu yaptı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu